Studentele, stresiunea si somnul
In ultimele zile, 15 studente au fost transportate la Spitalul de Urgente Sf. Ioan, dupa ce au facut abuz de cafea si tutun. Medicii sunt obisnuiti ca in perioada sesiunii sa aiba astfel de pacienti, deoarece studentii, pe fondul oboselii, al consumului exagerat de cafea si nicotina, ajung la spital cu afectiuni cardiace si neurologice. Pentru a alunga somnul, studentii recurg la fel de fel de metode pentru a avea cat mai mult timp sa invete pe perioada sesiunii.
Citat de pe Ziua de Iasi deocamdata, pana apare si la Dr. Ciuhodaru, daca apare.
Stiu eu cateva metode mai eficiente pentru a alunga somnul. Una dintre ele este dormitul. Garantat ca dupa aia somnul este alungat.
Acuma stau si ma intreb... de ce numai studente. Studentii ce fac? Ei probabil se roaga, stiti bancul...
Si mai stau si ma intreb... inca se practica invatatul in noaptea dinaintea examenului? Si-n zilele astea? Credeam ca doar pe vremea mea. La partea cu invatatul ma refer. Pai n-a evaluat tehnica, nu s-au inventat mobilele cu headset, mp3playerelele cu functie de reportofon, sacoselele cu functie de cosmetizare a notei, etc?...Why bother?
Pe vremea mea, dragii mosului, ma puneam eu cu Paul sa invatam la Matematici-aplicate-in-economie in noaptea dinaintea examenului, si ce spor aveam, ce electricitate cerebrala se degaja, ce megataifun stiintific ne devasta, ca ne trezeam dupa patru zile jucand Championship Manager dintr-ala antic si intrebandu-ne in ce luna a anului mai suntem.
Iar cand examenul trebuia totusi luat, venea un nenea pe nume Vlad Osama si narghileaua sa la noi si ne medita (Vlad, nu narghileaua), si examenul se lua.
Stresiunile erau, cum e si normal, perioada propice adunarii in cenacluri si sezatori stiintifico-culturale in scopul de acumulare a cunostintelor astfel incat examenele sa fie doar o ilustrare a acestor eforturi, si in nici un caz un prilej de stres. Yeah, right... Iar cand eram adunati, din brainstormingul ad-hoc creat, ajunsi la partea in care ne analizam capacitatile metacognitive, ne aminteam de Jean Piaget care zicea ca invatarea depinde de dezvoltarea capacitatilor cognitive. Si el zicea ca aceasta dezvoltare a capacitatilor cognitive se facea in etape, in functie de varsta. Ca cica intre 1 si 4 ani se dezvolta gandirea preconceptuala si simbolica, intre 4 si 8 ani cea intuitiv-imagistica, intre 8 si 12 ani e faza operatiilor concrete, intre 12 si 18 ani faza operatiilor formale. Iar noi aveam 21 de ani. Deci naspa. Deci nu stiam cum este bine sa invatam pentru varsta noastra. Deci mai bagam un campionat de Bomberman de vreo 3 zile pana sa ne dam seama.