Soferi meseriasi
De maxi-taxi.
Aia de roiesc cu microbuzele in jurul Iasului sau chiar si prin Iasi, s-or fi gandit ca poate e nevoie sa apeleze la noi strategii de marketing pentru atragerea si fidelizarea clientilor, si cum se putea mai bine sa faca asta decat daca nu aratand cat de tari soferi sunt ei si cat de in siguranta si misto e pentru consumator sa calatoreasca apeland la serviciile lor. Cum am vazut eu ca se transpun in practica strategiile acestea de marketing ale soferilor de microbuze bazate pe formarea unei imagini solide de sofer numero uno in randul publicului-victima, pardon, tinta:
1. Un sofer adevarat de maxi-taxi trebuie sa arate a sofer adevarat, iar asta inseamna ca nu trebuie sa arate foarte interesat de condusul carutei, nu da bine la pasageri. Un sofer adevarat e prea adevarat ca sa nu-si permita sa faca orice vrea muschiul lui in timp ce piloteaza hardughia, inclusiv sa fie manierat si plin de gesturi sarmante. De aceea, in special pe traseul 121, se practica sofatul in felul urmator, o mana in nas, la forat de minerale, cu cel putin 3 degete implicate in activitate, o mana pe geam la masurat forta curentilor de aer de pe ulite si o mana pe mobilu` tinut la ureche. La care mobil se parleste cu mecanicul Gica Toba, comentand laudativ si cu nivelul decibelilor cat la un concert Tiesto, sa auda tot pasangeru`, ca "a trecut si ziua de azi fara sa am frane si tot n-am murit".
2. Un sofer adevarat de maxi-taxi conduce o masina adevarata de maxi-taxi. Iar o masina adevarata de maxi-taxi nu necesita prea mare efort din partea conducatorului auto in a fi ghidata spre destinatie. Iar soferul trebuie sa arate la pasangereni cat de adevarat e el si cat de adevarata e masina. De aceea jumate` din traseu sta cu ochiul mai mult in Libertatea sau Atacul de pe bord decat la drum, iar cealalta jumate` isi face freza cu gel in retrovizoare. Este preocupat de siguranta traficului, de aceea cand o veverita buna iese dintr-o scara, la 30 metri de sosea, soferul se infinge in claxon ca "sare in fata mea fir-ar a dracu` de parasuta, ma baga-n parnaie".
3. Un sofer adevarat este preocupat de buna-dispozitie a calatorilor sai. De aceea are grija sa zica unui public calator si spectator foarte interesat de asemenea forma de divertisment bancul ala tare cu p*li, curve sau f*tai pe care l-a auzit aseara la crasma si nu se poate daca nu-l aude acum si toate mamele cu copii prescolari din microbuz. Tipul jovial si sociabil oricum, foarte vorbaret, niciodata in pana de subiecte de chat, cum stie el ca place calatorului, deci se descurca si daca bancul de mai sus l-a consumat, oricum din 4 propozitii pe care le zice, 5 contin cuvantul "p*la".
4. Un sofer adevarat este un sofer activ. Stie ca pasageru` se simte multumit de calatorie cand vede un sofer adevarat, implicat in trafic si plin de energie. De aceea tine volanul bine prins de claxon tot timpul calatoriei, face derapaje controlate spre delectarea calatorilor lipiti de geamuri, taie calea cand iese din statii la toate masinile ce au nesimtirea sa vina din spate, ii injura si le face cu degetul mijlociu la toti participantii la trafic ce au tupeul sa se afle pe strazi la aceeasi ora cu el. Si desigur, apeleaza la jocuri distractive in societate, precum soferul de pe 28.